Olet tässä
Etusivu > Hyvä olo haltuun > Jo pienikin painonpudotus parantaa terveyttäsi.

Jo pienikin painonpudotus parantaa terveyttäsi.

painonpudotus

Ylipaino aiheuttaa lukuisia terveyshaittoja. Jo pienikin painonpudotus parantaa terveyttäsi. Miten siis polttaa rasvaa onnistuneesti, tehokkaasti ja nopeasti? Tikis.fi listasi kymmenen takuuvarmaa vinkkiä tehokkaan rasvanpolton saavuttamiseksi.

1. Laske kalorimäärää vähitellen

Älä pudota päivittäistä energiansaantia minimitasolle. Liian pienen kalorimäärän takia keho kääntyy säästöliekille ja rasvanpoltto pysähtyy. Rasva palaa, jos polttoainetta on riittävästi ja aineenvaihdunta pysyy aktiivisena. Pelkän salaatin puputtaminen ei ole avain painonpudotukseen.

2. Salitreeni

Punttisalille mars, sillä lisäpainoilla treenaaminen kasvattaa rasvanpolttoa lepotilassa. On tutkittu, että kalorinkulutus salitreenin jälkeen kasvaa jopa 39 tunnin ajaksi. Painoilla treenaaminen on tärkeää myös siksi, että keho ei ala syödä polttoaineena lihaksia.

3. Kevyt aerobinen liikunta

Yhtäjaksoinen aerobinen suoritus polttaa rasvaa ja antaa boostia aineenvaihdunnalle. Aamuaerobinen eli kevyt lenkki tyhjällä vatsalla onkin tuttu juttu monelle rasvanpolttoon perehtyneelle urheilijalle. Aerobisessa rasvanpoltossa tulee kuitenkin muistaa kaksi tärkeää asiaa: tarpeeksi pitkä suoritus ja sopivan matala syke.

4. Treenaa kovalla sykkeellä

Nopeatempoiset treenit, jotka tehdään yhtäjaksoisesti vain pieniä lepotaukoja sisältäen auttaa painonpudotukseen tehokkaasti. Tällainen treenimuoto in esimerkiksi HIIT. Treenaaminen kovalla sykkeellä yhtäjaksoisesti tehostaa rasvanpolttoa ja saa aikaan takuuvarmoja tuloksia.

5. Syö pieniä aterioita useammin

Kun keho saa tarpeeksi usein ravintoa aineenvaihdunta pysyy yllä, ja kaloreita kuluu tasaiseen. Tasainen energian lataaminen varmistaa myös sen, että lihakset saavat ravintoa kehittyäkseen. Pitkät paastot pysäyttävät aineenvaihdunnan, ja keho alkaa polttaa ravintonaan lihaksia. Usein seurauksena on myös paaston jälkeinen ahmiminen.

6. Älä tuijota vaakaa

Vaaka ei kerro rasvanpoltosta, vaan peili. Koska lihas painaa enemmän kuin rasva, peili ja esimerkiksi mittanauha näyttävät tulokset realistisemmin. Kliseinen sanonta lihas painaa enemmän kuin läski on nimittäin totta.

7. Syö enemmän rasvaa

Viimeistään nyt tulee kiinnittää huomio rasvan laatuun ja jopa kasvattaa sen käyttöä ruokavaliossa. Hyvät rasvat tiristävät kehosta pois huonoa rasvaa. Ne myös nopeuttavat palautumisessa, ja ovat mukana rakentamassa lihasmassaa. Pähkinät, kala, oliiviöljy ja maapähkinävoi ovat sixpackin kavereita.

8. Keskity proteiiniin

Proteiini on lihasmassan rakennusaine. Mitä enemmän kehossa on lihasta, sitä enemmän se myös polttaa rasvaa. Proteiinin syöminen myös kiihdyttää aineenvaihduntaa, sillä sen pilkkominen ruoansulatuksessa kuluttaa enemmän energiaa kuin rasvan tai hiilihydraattien.

9. Valitse hiilarit oikein

Hiilihydraateista luopuminen ei takaa tehokasta rasvanpolttoa. Vaikka tieteellisesti onkin todettu, että vähähiilihydraattinen ruokavalio tukee painonpudotusta, kaikesta hiilihydraattipitoisesta ravinnosta ei saa luopua. Hiilihydraatteja vähentäessä tulisi keskittyä ennen kaikkea poistamaan turhat sokerit ja tärkkelyspitoiset ainesosat ruokavaliosta. Puolestaan kasvikset ja puuro ovat suoranaisia superfoodeja!

10. Juo vettä

Tätä osa-aluetta ei voi olla korostamatta liikaa. Vesi on yksi tärkeimmistä luonnonantimista rasvanpolton suhteen. Veden juominen puhdistaa kehoa kuona-aineista ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Painonpudotusta ajatellen vettä tulisi juoda vähintään kolme litraa päivässä.

+ Extra vinkki!

Jos säännöllinen syöminen on haastavaa esim. työn vuoksi, voit hyvällä omalla tunnolla korvata osan aterioistasi ns. ateriankorvikkeilla. Ne ovat laadukkaita, ravintosisältö on optimaalinen, makuvaihtoehtoja on runsaasti ja lisäksi ne ovat helposti ja nopeasti nautittavissa. Painonpudotus onnistuu parhaiten kylläisenä.

Tutustu myös kokeilemisen arvoisiin ja laadukkaisiin Easy Diet:n ja Nutrilett:n ateriankorvikkeisiin!

Painonpudotusta voit tehostaa XL-S Medical Max Strength:lla, vähentää kalorien saantia tavallisimmista ravintoaineista, kuten hiilihydraateista, sokereista ja rasvoista. Vaikuttavana aineena on patentoitu luonnollinen yhdistelmä Clavitanol, joka vähentää tavallisimpien ravintoaineiden pilkkoutumista ja imeytymistä. Ruoasta saatavien kalorien määrä vähenee, ja laihdut tehokkaammin kuin pelkän ruokavalion ja liikunnan avulla. XL-S Medical Max Strength myös alentaa veren glukoosipitoisuutta, jolloin ruokahalu vähenee ja verensokeri pysyy tasaisempana.

 

Samankaltaiset hommat

Sivun ylös